Aankomst en wat dagen settelen - Reisverslag uit Walenstadt, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Aankomst en wat dagen settelen - Reisverslag uit Walenstadt, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Aankomst en wat dagen settelen

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

05 Februari 2017 | Zwitserland, Walenstadt

Nadat ik dinsdagochtend mijn scriptie nog heb verdedigd en uiteindelijk ook heb gehaald kon het inpakken beginnen. En met mijn uitstelgedrag moest donderdagochtend vroeg nog steeds alles in de auto gelegd worden. Maar goed… om 6.15 kon ik dan toch echt vertrekken. De autorit verliep zonder enige problemen. Rond twaalf uur heb ik in de auto nog een half uurtje geslapen en na 800 km en 10,5 uur verder ben ik dan eindelijk aangekomen in Walenstadt. Totaal vermoeid wilde ik toch graag naar mijn kamer, wat uitpakken en niet al te laat gaan slapen. MAAR… eenmaal aankomen bij het huis doet er niemand open. Ook appen en bellen gaf geen gehoor. Dus snel naar de fysiotherapiepraktijk gereden waar ik ook mijn stage ga lopen. Gelijk kennis gemaakt met wat collega’s en samen geprobeerd om toch de huisbaas nog te pakken te krijgen. Ook zij met geen mogelijkheid contact. Dus ik nogmaals proberen bij het huis, maar niks. Dan maar terug naar de praktijk en daar zolang wachten. Na anderhalf uur eindelijk contact met de huisbaas: ze was het helemaal vergeten dat ik die dag zou komen en ze was nog een uur weg van huis. Nou goed… ik wist in ieder geval dat ik die nacht daar nog zou kunnen slapen. Later die avond kon ik dus alsnog mijn kamer in. Een mooie kamer en mag in principe het hele huis gebruiken. En de huisbaas is ook erg aardig. Toen snel wat uitpakken en naar bed.

Vrijdag was voornamelijk een dag om hier wat rond te kijken en de nodige dingen te regelen, zoals een tijdelijk identiteitsbewijs van hier. Hoef je op zich niet te hebben, maar is wel fijn in verband met kortingen op skiprijzen. En alle korting is hier welkom, want het is echt ongelofelijk duur. Ook nog even naar de fysiotherapiepraktijk gegaan om kennis te maken met de overige therapeuten en mijn begeleider. En wat betreft de taal… echt lachen dit… ik kan best Duits, maar Zwitsers en dan ook nog in dialect dan ben ik toch de draad kwijt. Dan begin ik in het Duits te praten, zij in Zwitsers terug en die zien mij dan vaag kijken. Maar goed… dat pak ik vanzelf op de komende weken.

Gisteren heb ik dan voor het eerst geskied. Heerlijk om weer te doen! Het skigebied ligt hier zo’n 20 min rijden vanaf en is groot genoeg om daar de vrije tijd af en toe te besteden. Deze week wordt er wel weer sneeuw verwacht en dat is ook hard nodig op de pistes. Uiteraard vandaag ook nog een paar uur geskied en daar ook een collega getroffen die me het gebied verder heeft laten zien. Heb nu in ieder geval alle pistes al een keer gehad. Maar verder een rustige middag, want morgen begint de stage en dan zal er ook meer duidelijk worden over de dagen en tijden die ik daar ga werken. Ik ben benieuwd!

Ohja… en voor wie dacht dat ik carnaval zou missen… het blijkt dat ze dat hier erg uitgebreid vieren, dus lucky me :) Alle voorbereidingen worden al getroffen hier.

Tot snel!

  • 05 Februari 2017 - 19:28

    Ad En Riky:

    Hallo Dorlin,
    Alles dus nog goed gekomen en al heerlijk kunnen skieën waar jij zo van kan genieten.

    Wij wensen je veel succes met je stage en een mooie leerzame tijd!!
    Lieve groetjes Ad en Riky

  • 05 Februari 2017 - 21:07

    Mama:

    Hey lieverd,
    Ik kende natuurlijk het grootste deel van je verhaal al door eerder app-contact. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. En nu vanavond en vannacht een pak verse sneeuw, dat wordt genieten komende week wanneer je tijd hebt/krijgt om te gaan skiën.
    Het 'lucky me'-deel in verband met carnaval is nieuw voor mij. We brengen gewoon je verkleedkleren mee, dan kun je lekker meedoen!! Komende vrijdag zie je ons weer.

    Een dikke knuffel en tot over een klein weekje!!!

  • 06 Februari 2017 - 11:34

    Bert En Marie-José:

    Hallo Dorlin ik lees dat alles goed gegaan is met uitzondering van je logeeradres maar dat is ook weer goed gekomen. Heb je alleen gereisd of met mede studenten. Veel plezier en succes.
    Groeten aan jou ouders wanneer ze op bezoek komen. Veel plezier met skieen.
    groeten Bert en Marie-Jose

  • 06 Februari 2017 - 17:08

    Dorlin Van Den Bergh:

    Hoi allemaal,
    Ik heb alleen gereisd. Een collega hier kende ik alleen via mailcontact en verder ben ik hier zonder bekenden naartoe gegaan. En afgelopen nacht is er flink wat sneeuw gevallen in de bergen dus dat skiën gaat zeker lukken.

  • 09 Februari 2017 - 09:41

    Bert En Marie-José:

    Veel plezier met skieen en groeten aan jouw ouders en geniet van carnaval en een knuffel van ons.
    Groet van Bert en Marie-José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 31466

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: