Start afstudeerstage - Reisverslag uit Vaduz, Liechtenstein van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Start afstudeerstage - Reisverslag uit Vaduz, Liechtenstein van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Start afstudeerstage

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

13 Februari 2017 | Liechtenstein, Vaduz

Grüezi!

De eerste week zit er alweer op en het bevalt me hier prima. Maandagochtend zijn mijn stagebegeleider en ik begonnen met het maken van afspraken voor de komende maanden. Ik zal hier per week 36 uur in de praktijk werken en daarnaast de schoolverplichtingen nog voltooien, dus het wordt een drukke tijd. Uiteraard wil ik ook nog regelmatig kunnen gaan skiën en snowboarden.

Afgelopen week was het voor mij vooral meekijken, helpen en een enkele patiënt zelfstandig behandelen. Vanaf deze week zal ik dan steeds meer patiënten overnemen en uiteindelijk de rest van de weken zelfstandig aan de slag gaan als fysiotherapeut. De taal pak ik snel op en collega’s zijn erg aardig en behulpzaam, dus dit wordt een prima stageperiode waar ik gelukkig ook nog veel kan leren. De woensdagochtenden zal ik de komende maanden vrij zijn en die gebruik ik dan om zonder drukte op de piste te kunnen gaan skiën en snowboarden.

Om niet iedere avond alleen op mijn kamer te gaan zitten, maar wat mensen te leren kennen ben ik vorige week dinsdagavond naar de sporthal gegaan in Walenstadt en heb daar meegedaan met de atletiek training. Erg gezellig en kon gelijk goed in de groep mee. De komende maanden kan ik daar gewoon aan mee blijven doen op de dinsdag- en vrijdagavond van half acht tot half tien. Voorlopig even alleen de dinsdagavonden, want op de vrijdagavonden is er nog avond skiën nu het nog kan en dat wil ik graag een aantal keer ervaren. En verder wil ik vooral niet teveel verplichtingen hebben, want ben aan het eind van de werkdagen nog gesloopt en wil ook nog even kunnen genieten van de sneeuw in mijn vrije tijd. Hopelijk kan dat nog even, want deze week wordt het overdag zo’n 15 graden dus sneeuw zal hier in de buurt naar alle waarschijnlijkheid snel weg zijn.

Afgelopen vrijdag zijn pap en mam nog hierheen gekomen. Ik na mijn werk gelijk door naar hun hotel en daarna gezamenlijk uit eten en gelijk kennis gemaakt met de Zwitserse prijzen. Alle drie niet zoveel gegeten en alleen een hoofdgerecht op met een drankje: 115 Zwitserse Franken (ik had ze al gewaarschuwd en daarom hebben ze gelijk maar een voedselvoorraad meegenomen uit Nederland). Maar goed… dat hoort er hier nu eenmaal bij. Die avond bijtijds naar bed om vervolgens de volgende ochtend naar Flumserberg te rijden waar ik de ochtend heb geskied en waar zij in die tijd in de omgeving hebben gewandeld. Ik val echt zelden en op hoog tempo skiën ging prima tot het dan toch een keer fout gaat. Het staat toevallig op video en later kon ik zien dat ik met bijna 80 km/h van de zwarte piste af ging en werd gelanceerd. Gelukkig rolde ik goed door en kon ik ermee lachen, maar zal toch wat meer moeten aanpassen naar de pistes. Rond het middaguur hebben we dan weer verzameld om later die middag nog naar Liechtenstein en Oostenrijk te rijden. Nou Liechtenstein… je weet niet eens dat je er zojuist doorheen bent gereden dus niet bepaald de moeite waard. Dus wij maar snel door naar Oostenrijk waar we naar Dornbirn zouden gaan op aanraden van een huisgenoot. En zoals altijd bij ons gaat het allemaal anders dan gepland. Eenmaal aangekomen blijkt in het dorpje alles gesloten te zijn en ziet het er totaal uitgestorven uit. Dat hebben wij dan weer :). Na goed zoeken uiteindelijk wel een restaurantje gevonden, maar verder dus niet echt de moeite waard.

De volgende ochtend zijn we ’s ochtends weer naar Flumserberg gegaan waar ik eerst even heb gesnowboard (ging niet verkeerd zonder lessen) en daarna nog even mijn ski’s heb gepakt om nog wat van de omgeving te gaan zien (dit keer met wat meer beleid). In de middag zijn we doorgereden naar Davos waar we hebben genoten van de mooie omgeving bij de Davosersee. Dit was dan absoluut wel de moeite waard. ’s Avonds hebben we dan weer afscheid genomen van elkaar en vandaag begon het werkleven weer.

Ik hou jullie op de hoogte! Tschüss!!

  • 16 Februari 2017 - 19:36

    Ad En Riky:

    Ha die Dorlin,
    Wij lezen dat jij je daar goed gaat vermaken, een volle werkweek en sporten, koken en dan nog wat leuke dingen doen. Zolang er sneeuw ligt genieten van het skieën.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Genoten met je pa en ma en het loopt wel eens wat anders als jullie willen. Maar Davos was dus nog gezellig samen.
    Prettig weekend, hopelijk met sneeuw, liefs van ons

  • 16 Februari 2017 - 22:18

    Papa:

    Hoi Dorlin,

    Leuk om je eerste reisverslag te lezen. Dat je daar al tijd voor gevonden hebt, naast je stage, schoolse zaken, het huishuiden, kennismaken, sporten en ons bezoek. Je hebt een leuke woon-werkomgeving uitgezocht. Nu leuk in de winter (hopen dat de sneeuw nog even blijft), maar straks volgens mij ook ontzettend mooi in de zomer nabij de Walensee. Een plek om flink te genieten. Het stadje Walenstadt mag de naam 'Stadt' eigenlijk niet dragen, althans ik heb er niet veel van gezien.
    Geniet van de komende tijd, we blijven je volgen (ook via de app en skype) en komen zeker nog een keer naar dat mooie, maar dure Zwitserland.

    Grüezi,
    Papa

  • 18 Februari 2017 - 20:04

    Dorlin Van Den Bergh:

    Dank jullie wel! Er is in de bergen weer nieuwe sneeuw gevallen gisteren dus kan weer even vooruit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1347
Totaal aantal bezoekers 31498

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: