Alweer bijna twee maanden voorbij - Reisverslag uit Walenstadt, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Alweer bijna twee maanden voorbij - Reisverslag uit Walenstadt, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Alweer bijna twee maanden voorbij

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

22 Maart 2017 | Zwitserland, Walenstadt

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik iets van me heb laten weten. Alles loopt goed en ik zit hier ook nog steeds prima op mijn plek. Het winterseizoen is hier officieel 2 april afgelopen en dan sluiten in de bergen hier ook alle liften voor ongeveer twee maanden. Maar het weer wordt snel slechter, dus tot die tijd ga ik al niet meer kunnen vullen met skiën en snowboarden. Tot nu toe ben ik vrijwel ieder weekend geweest, maar begin maart was het al gevaarlijk op de pistes vanwege de harde wind. Alle liften gingen al met een langzamer tempo naar boven. Na een paar uur skiën toch maar naar huis gegaan, omdat het onverantwoord was om langer te blijven. Toen was gelijk duidelijk hoe hard het waaide, want ik kon Walenstadt niet meer inkomen, omdat op de rondweg een boom op de weg was gevallen. Gelijk maar een toeristische route gereden door de omgeving tussen de weilanden door om zo uiteindelijk toch nog thuis te kunnen komen.

De wind ging daarna weer liggen, maar daar kwam onwijs veel regen voor in de plaats. Zo ook de donderdag dat Alex hierheen kwam rijden. Na een reis van zo’n 11 uur en veel files is hij hier dan ’s avonds om zeven uur toch veilig aangekomen. Ik was precies klaar met werken op dat moment dus toevallig toch een goede timing. Maar helaas had het boven in de bergen ook veel geregend. De vrijdag zijn we naar de pistes gegaan en het weer was ondertussen prachtig, maar een aantal pistes en liften waren gesloten vanwege de vele regen. Sommige liften stonden geheel onder water en er ontstonden al riviertjes tussen de pistes door. Uiteindelijk de hele dag heerlijk kunnen skiën en tussendoor lekker in de zon kunnen zitten. Na deze eerste dag al totaal verbrand dus de volgende dagen toch maar insmeren.

’s Avonds zijn we dan nog gaan avondskiën. We zouden eigenlijk gaan fatbiken in de sneeuw, maar dit ging uiteindelijk niet door want dan moet je zelf voor deze fietsen zorgen en deze vrijdag stond de fietsenverhuur niet boven aan de berg en we kunnen zelf in de Swift ook geen twee grote fietsen meenemen, dus dat was wel jammer. Maar desalniettemin wel heerlijk kunnen skiën en snowboarden die paar uur.

Zaterdag zijn we dan met de auto zo ver mogelijk naar boven gereden in de veronderstelling dat het daar wel mee zou vallen met de drukte, want alle vakanties zijn tenslotte afgelopen (dachten we). Nou… dat hebben we geweten. Blijkbaar hadden ze in Engeland nog vakantie en zo te zien kwam zo ongeveer heel Engeland naar Flumserberg. ’s Ochtends al ergens onder aan de helling moeten parkeren en gelijk zorgen over hoe we ’s middags weg zouden komen, want we stonden geheel ingeparkeerd aan alle kanten. Dan zouden we moeten wachten tot de auto’s om ons heen weg zouden zijn voordat wij weg konden rijden. Nou ja… zorgen voor later dus eerst maar de dag lekker gaan skiën en weer genieten van het heerlijke weer. Eenmaal terug bij de auto bleken we geluk te hebben, want de auto voor ons was weg dus we konden er zo uitrijden. Toch iets te vroeg gejuicht … in de tijd dat wij onze skischoenen hebben uitgetrokken heeft daar een andere auto geparkeerd zonder dat we het door hadden. Dat overkomt ons dan weer natuurlijk. Maar goed… met heel veel steken zou het eventueel kunnen lukken (en niet alleen door een vrouw met veel steken voor degene die dat denken). Dus… Alex aanwijzingen geven, want ik zou echt iedere cm nodig hebben om te steken om hier ooit nog weg te kunnen. En ondertussen ook wat publiek een eindje verderop die aandachtig stonden te kijken hoe we dit in godsnaam gingen doen en zeker met een vrouw achter het stuur. Maar na zo’n vijf minuten was het dan toch zonder schade gelukt. Zondag was iets minder druk en wederom super mooi weer dus een iets betere dag om te skiën. ’s Middags bij terugkomst zouden we dan reserveren in het zo ongeveer enige restaurant in Walenstadt voor maandagavond. Gesloten op maandag, dus maar alvast genoten van het afscheidsdiner op zondagavond.

Maandag dan nog een keer met de auto helemaal naar boven gereden, want nu zouden de vakanties dan toch echt afgelopen zijn. En inderdaad, het was een stuk rustiger. Dus na eerst een paar uur te hebben gesnowboard op de iets eenvoudigere piste ben ik daarna overgegaan op skiën. Nog een laatste dag kunnen genieten van de pistes. Dinsdagochtend hebben we dan weer afscheid genomen van elkaar en is Alex naar huis gereden. Mijn dag op stage begon gewoon weer om acht uur en Alex had nog een lange reis voor de boeg. Het waren vier mooie en gezellige dagen! Dinsdagavond dan nog training en dan sta je pas echt stil dat je nu in de bergen woont. Het was prima weer en de warming-up van een uur zou buiten plaatsvinden. Super leuk haha, maar niet voorbereid op sprint training de berg op. Dat hebben mijn spieren geweten.

Woensdagochtend dan weer mijn snowboard meegenomen naar de pistes en ja ja… ik kan nu officieel zeggen dat ik kan snowboarden. Alle moed verzameld en een keer helemaal naar boven gegaan met de lift. Dan heb je geen keus meer en heb alle pistes zonder enige problemen naar beneden kunnen snowboarden met ook nog een redelijk tempo. Eindelijk de smaak te pakken dus wilde graag afgelopen weekend verder gaan, maar helaas. Het weer is totaal omgeslagen en er was geen zon meer te zien. Alleen maar heel veel mist en regen. Zaterdag heb ik het er niet eens op gewaagd en zondagmiddag kon ik eigenlijk niet meer thuis blijven, dus ben ik toch maar even naar de pistes gereden. Maar ook binnen een halfuur weer naar huis gereden. De sneeuw was nog ontzettend slecht en er waren hele plassen water in de pistes ontstaan. Één voordeel hieraan… een keer verplicht een weekend rust voor mij. Tot het eind van het seizoen kan ik wellicht beter mijn zwemkleding meenemen naar de pistes in plaats van mijn skikleding. En vanochtend dus ook nog niet naar de pistes kunnen gaan. Het is dus even afwachten hoe het de komende weken nog gaat zijn.

Maandagavond ben ik op aanraden van een collega wel nog even naar het meer gegaan hier, want het zou een prachtige zonsondergang worden. En dat was het ook inderdaad. Aan de andere kant van het meer ging de zon prachtig achter de bergen onder.

Ik heb in ieder geval nog leuke vooruitzichten. 21 april komt Femke hier vier dagen naartoe dus dan kunnen we samen even genieten van een korte vakantie.

Jullie horen weer van me! Tot snel!

  • 22 Maart 2017 - 11:06

    Bert En Marie-José:

    Beste Dorlin

    Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je jezelf thuis voelt en het beste van je zelf geeft. Wanneer kom je weer naar Uden. Het zijn heel leuke verhalen en wij vinden ze ook leuk. Het is maar een kort berichtje van ons maar wij denken aan je.
    Lieve groeten van Bert en Marie-José

    Tot het volgende verhaal en veel plezier en succes.

  • 22 Maart 2017 - 11:10

    Dorlin Van Den Bergh:

    Lieve Bert en Marie-José,

    Lief dat jullie zo aan me denken. Begin juli kom ik naar alle waarschijnlijkheid wel weer naar Nederland. Zodra ik weer in Nederland ben kom ik jullie zeker opzoeken. Dank jullie wel!

    Lieve groetjes, Dorlin

  • 22 Maart 2017 - 22:16

    Mama:

    Hey lieve schat,
    Weer een heel verhaal hoor! Leuk om te lezen. Fijn dat je zo geniet. En die taal van je hè, zowel Zwitsers als Duits, erg knap hoor.
    We spreken elkaar nog. Groetjes en een knuffel!!!

  • 23 Maart 2017 - 22:04

    Papa:

    Hoi Dottie,
    Weer een leuk verhaal en goed te horen dat je het samen met Alex zo goed naar je zin hebt gehad. Zoals je schrijft verwacht ik ook dat het winterse klimaat niet echt meer zal terugkeren nu we richting april gaan. Desalniettemin zit je in een schitterende omgeving, waar het prachtig is aan de Walensee. Je kunt er volop genieten van allerlei andere buitensporten. Zal ik de mountainbike meebrengen als we komen. Misschien kun je die dan aan het eind van je stage nog verpatsen tegen de hoofdprijs. Ik hoor het wel. Nog veel plezier, werk ze, leer ze en geniet.
    Tot gauw.
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 31470

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: