Weekendje weg Thun, Bern, Freiburg - Reisverslag uit Thun, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Weekendje weg Thun, Bern, Freiburg - Reisverslag uit Thun, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Weekendje weg Thun, Bern, Freiburg

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

21 April 2017 | Zwitserland, Thun

21-04-2017

Grüezi, daar ben ik weer. Hier weer een blog voordat ik aan het volgende leuke weekend begin.

Vorige week vrijdagochtend ben ik dan vroeg vertrokken naar Interlaken. De weg er naartoe… prachtig. Interlaken zelf, niet echt de moeite waard en… voelt aan als China. Ik had echt niet meer het idee dat ik nog in Zwitserland was op dat moment. Na een halfuurtje had ik het daar al wel weer gezien en ben ik doorgereden naar Lauterbrunnen waar ik door het prachtige dal ben gaan wandelen. Dit dal staat bekend om de vele watervallen en het was dan ook absoluut de moeite waard. Het was ook nog eens prachtig weer, dus toen ik bij de gondel aankwam naar Jungfraujoch dacht ik even mooi naar boven te gaan om dat ook gezien te hebben. Nou… dat heb ik dus niet gedaan. Een bergrit was CHF 160, dus dan zien we het maar niet.

Daarna ben ik langzaamaan doorgereden naar Thun waar ik ook zou overnachten. Onderweg heb ik een tussenstop gemaakt in Spiez op aanraden van een collega en inderdaad, dat was prachtig met een mooi uitzicht over de Thunersee. Dan ben ik halverwege de middag aangekomen in Thun. Daar eerst de stad verkend en later ingecheckt in het hotel dat midden in het centrum was. Het was Goede Vrijdag (dus alles gesloten), dus heb ik maar vooral genoten van de zon en ben ik begin van de avond nog naar wat uitzichtpunten gelopen. Die nacht was de enige nacht die ik van tevoren geboekt had vanwege het onvoorspelbare weer, maar vrijdagavond werd er voor zondag beter weer voorspeld dan de zaterdag, dus ik heb via Couchsurfen een slaapplek voor de volgende nacht gevonden in Freiburg. Totaal niet wat ik normaal doe, maar zeker voor herhaling vatbaar.

Zaterdagochtend ben ik dan verder gereden naar Bern. Weer totaal anders dan Thun en uiteraard veel toeristischer (mij iets te druk), maar wel een leuke stad. Ik had verwacht dat ik daar aan één korte dag niet genoeg had om alles te kunnen zien, maar na drie uur rondlopen wist ik al niet meer waar ik het moest zoeken. Toen begon het ook te regenen dus een mooi moment om weer de auto in te stappen en door te rijden naar Freiburg. Uiteraard niet via de snelweg en ben me toch op weggetjes terecht gekomen. Heb zelfs moeten wachten op een groep koeien. Maar goed... leuker rijden dan snelweg. In Freiburg heb ik dan kennisgemaakt met mijn host voor die nacht en heeft ze me eerst rondgeleid door de stad. Vooral het oude gedeelte hiervan was de moeite waard en een goede fitness test vanwege het grote hoogteverschil binnen de stad. Ohja… heb mijn Frans ook nog even op moeten krikken, want hoewel ze daar allemaal Duits leren, spreken (lees: willen) ze het niet (gelukkig mijn host wel). Later die avond hebben we dan samen gekookt en gegeten en hebben we het gezellig gehad. En nog een geluk voor mij… de bank waarop ik zou slapen was ook gekocht om op te slapen met testen en al, dus die lag prima. Enige nadeel was mijn lengte, maar desondanks niet slecht geslapen. De zondag zou het dan beter weer zijn, maar daar was weinig van te merken. Toen we ’s ochtends opstonden regende het al en dat is de hele dag niet veranderd dus dat was erg jammer. Ondanks de regen ben ik toch nog even twee uurtjes rondgelopen, maar op Paaszondag was ook weer alles gesloten dus na die twee uur had ik het toch wel weer gezien en ben ik op mijn gemak weer die 2,5 uur terug gereden naar Walenstadt. Precies op tijd om nog even te kunnen skypen met het thuisfront en familie nu ze toch vanwege Pasen samen waren.

Maandag was het dan ook weer super slecht weer dus die dag heb ik maar gebruikt om mijn zo’n 6 weken achterstand van school in te halen. En dan woensdag zelfs weer volop sneeuw gehad, in APRIL! Dit was de eerste keer dat ik Walenstadt met sneeuw heb meegemaakt en ben hier nu toch onderhand bijna drie maanden. Dit had ik nu niet meer verwacht. Verder uiteraard gewoon weer aan de slag op stage en begint vanavond het volgende leuke weekend weer.

Maar ik ga nu snel Femke van het vliegveld ophalen dus tot snel weer!!

  • 22 April 2017 - 10:31

    Tonny:

    Hallo meisie,
    Wat een prachtige plekken heb je bezocht en ook mooie foto's gemaakt (van een lekker sproetenkoppie). Je hebt al hartstikke veel ondernomen. Geniet ervan! Hopelijk komt het mooie weer snel terug dan kun je nog meer kleur opdoen en leuke dingen ondernemen. Geniet met Femke dit weekend.
    Kusjes, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 31439

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: