Vier dagen vakantie met bezoek - Reisverslag uit Flims, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Vier dagen vakantie met bezoek - Reisverslag uit Flims, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Vier dagen vakantie met bezoek

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

28 April 2017 | Zwitserland, Flims

Toch nog even een update over de afgelopen fantastische week voordat ik morgen weer voor een weekendje weg vertrek (nee… het houdt maar niet op).

Vorige week vrijdag ben ik dan Femke op gaan halen van het vliegveld van Zürich en met alle wegafzettingen en file was ik nog te laat ook. Voor de volgende keer weet ik dat ik er zeker anderhalf uur voor moet rekenen om daar te kunnen komen. Onderweg hadden we elkaar al een aantal keer gebeld om zo de plek van ontmoeten af te spreken. Eenmaal daar aangekomen… geen Femke te zien. En omdat ze hier zo’n geldmonsters zijn en het wachten daar ongeveer een euro per minuut kost (eerste vijf minuten gratis) ben ik er snel weer uit gereden om er vervolgens weer opnieuw in te rijden. Een aantal keer bellen en na vier keer erin en eruit rijden zelf even naar binnen gelopen en elkaar getroffen. Na bijna drie maanden extra leuk. Onder het genot van een hoop verhalen zijn we samen naar Walenstadt gereden en hebben we even gekeken wat we de volgende dag zouden gaan doen.

Zaterdag aan het eind van de ochtend hebben we de auto gepakt en zijn we naar Flims gereden waar we door de Grand Canyon van Zwitserland zijn gelopen. De weg er naartoe was op momenten erg smal, onoverzichtelijk en steil maar wel steeds met prachtig uitzicht dus absoluut de moeite waard. We hebben daar een paar uur door de fantastische omgeving gelopen met het grote geluk dat het weer ook super was. Naderhand zijn we teruggereden naar het dorpje Flims, maar dit zelf was niet echt de moeite waard. We wisten dat er bovenop de rotsen uitzichtpunten zouden moeten zijn dus daar zijn we dan heen gelopen. Per toeval kwamen we ook nog eens een Blue Lagoon tegen. Uiteindelijk bleek die meer de moeite waard dan het uitzichtpunt waar we naar zochten, maar ook wel weer een leuke ervaring. We zijn niet helemaal meer naar beneden gelopen vanwege de al gemaakt kilometers die dag, maar dit is nog een mooi tripje voor mij op een vrije ochtend/middag. ’s Avonds weer terug naar huis en na koken, douchen en film kijken nog gekeken wat de planning was voor de volgende dag. Als het goed is ook weer een mooie dag.

Zondag is hier toch alles gesloten dus dat zou ook nog een dagje natuur worden. En jawel… we hadden het geweldige idee om naar wat bergmeren te gaan. Hoe kom je daar? Over een weg (haast te smal voor één kleine auto, en dit was helaas geen eenrichtingsverkeer), afgronden langs de weg zonder vangrail met allemaal onoverzichtelijke bochten en een hellingshoek waar je ‘u’ tegen zegt. (Voor de liefhebbers… het is gefilmd, dus dit kan ik allemaal laten zien als ik weer in Nederland ben.) Uiteraard kom je dan tegenliggers tegen en dan is het een kwestie van op de helling achteruit rijden totdat je bij een stuk komt waar je elkaar precies kunt passeren. En dan nog… helling trekken. Gelukkig heb ik dat hier al veel nodig gehad en ging dat al snel probleemloos. Dat was me een avontuur, maar we zijn toch met een hoop plezier bij de bergmeren aangekomen en dat was prachtig met helder blauw water. Eenmaal de smaak te pakken van deze onmogelijke wegen zijn we nog meer avonturen aangegaan door naar de top van zo’n berg te rijden om dan weer uitzicht te hebben over de bergmeer. Ook weer een super dag. Op de terugweg dan ook nog eens naar de top van een berg gereden voor uitzicht over de Walensee. Toen we boven waren kwamen we erachter dat het dus niet de bedoeling was dat je daar met de auto kwam en dat bleek ook al wel een beetje aan de moeilijkheden die de auto ermee had om boven te komen met de enorme hellingshoek. Maar het uitzicht was het dan wel weer waard. Ook weer van de checklist af.

Maandag was het ook nog mooi weer en zijn we naar Chur geweest. Dit bleek kleiner dan gedacht en daar waren we dan na een paar uur ook wel weer uitgekeken. Verder hebben we dan de middag genoten op een deken aan de Walensee. Dinsdag was het dan wat lastiger. Eigenlijk hadden we gepland die dag Zürich te bezoeken aangezien Femke dan ’s avonds toch zou vliegen vanaf Zürich, maar het weer dacht daar anders over. Het zou de hele dag gaan stortregenen dus hebben we besloten om de tijd maar door te brengen in een winkelcentrum in de buurt. Later die middag zijn we dan in de extreme regen (haast onverantwoord) naar Zürich gereden. Na vier super gezellige dagen (dankjewel Femke!!) kwam er dan toch het moment van afscheid nemen. Dit was dan iets minder heftig wetende dat ik over de helft ben en ik kom dan ook over twee maanden weer met alle plezier naar Nederland.

En zo mooi als het weer afgelopen weekend was, zo slecht is het gedurende deze week is geweest. Het regent hier nu vier dagen aan één stuk en iets hoger ligt zo’n 80cm sneeuw dus toch maar weer winterspullen voor de dag halen. Gisteravond had mijn collega het idee om naar een film te gaan in Walenstadt. We hebben geen bioscoop ofzo, dus zo’n film is absoluut een uitzondering hier. En dat was te merken… heel Walenstadt en omgeving was leeggelopen en waren allemaal daar. Ruim een halfuur voor aanvang waren ze helemaal vol. Volgende week doen ze het daarom nog een keer en dan proberen we het nogmaals. Als alternatief zijn we hier dan maar naar de ‘Boomerang Bar’ gegaan en hebben we daar een biertje gedronken.

Het was dus weer een avontuurlijke week en ik geniet er nog steeds met volle teugen van. Morgen rij ik dan naar het noorden van Zwitserland om daar twee dagen te verblijven. Ik heb alleen nog geen overnachtinglocatie gevonden, maar dat komt misschien morgen gedurende de dag nog wel goed. Ik ga het zien. Tot de volgende keer!

• 29 April 2017 - 09:07

Femke:

Heeii Dorlin,

Bedankt voor de super leuke en gezellige dagen! Ik heb er van genoten!
    Je hebt er een erg leuk reisverslag van gemaakt en er goede foto's bijgezocht.

Veel plezier aankomend weekend in het noorden van Zwitserland!
    We spreken elkaar nog wel over de app en tot over twee maandjes in Nederland ongeveer ;)

Liefs, Femke

• 29 April 2017 - 21:43

Ad En Riky:

Hoi Dorlin,
    wat een verslag, wat heb je veel gezien en meegemaakt samen met Femke, jullie houden wel van uitdagingen. En dat weer is daar ook vol verrassingen, zon, regen en dan toch ook nog sneeuw.
    Nog twee maanden Dorlin, het gaat snel en die video willen wij dan wel zien
    Succes verder met de stage en veel plezier met alle uitstapjes.
    Lieve groetjes van Ad en Riky

• 30 April 2017 - 20:40

Dorlin Van Den Bergh:

Hey Femke,

Blij dat jij er ook zo van hebt genoten. Als ik in Nederland ben gaan we snel weer iets leuks doen.

Liefs

• 01 Mei 2017 - 15:32

Karin:

Hoi Dorlin,

Wat een prachtplaatjes heb je bij je bericht geplaatst, ik zou bijna jaloers worden als ik zelf niet net op vakantie was geweest ;). Toen wij vanuit Italië terugvlogen over de Italiaanse/ Zwitserse bergen waren deze volop bedekt met sneeuw. Voor ons een mooi gezicht, voor jou weer lekker je winterspullen uit de kast en gaan genieten van de sneeuw.
    Geniet nog van het prachtige Zwitserland want over 2 maanden ben je alweer terug in het, overigens ook prachtige, Nederland.

Gr. Karin

• 01 Mei 2017 - 19:35

Dorlin Van Den Bergh:

Hoi Karin,

Die vakantiefoto's van jullie zagen er ook prachtig uit. En hier in het dal is het helaas alleen maar regen hele dagen lang. Afgelopen weekend was toevallig twee dagen mooi, maar nu is het weer vele dagen regen.
    En genieten ga ik zeker, dankjewel. Tot snel weer in Nederland!!