Voor de verandering een paar rustige weekjes - Reisverslag uit Sargans, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Voor de verandering een paar rustige weekjes - Reisverslag uit Sargans, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Voor de verandering een paar rustige weekjes

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

18 Mei 2017 | Zwitserland, Sargans

Hoi hoi, hier nog even een korte update over de afgelopen twee weken, want deze waren voor de verandering zonder al te veel uitstapjes. Ik heb vooral doordeweeks wat leuke dingen gedaan met een collega, maar de weekenden zijn een keer gebruikt om aan school te werken en een beetje uit te rusten van alle drukke weekenden en werkdagen.

Vorige week maandag ben ik hier voor het eerst gaan klimmen in de klimhal. Ik heb dat ooit op de middelbare school nog gedaan, maar verder totaal onervaren. Voor een eerste keer ging het niet verkeerd. Na twee uur waren mijn armen totaal verzuurd door verkeerde techniek :), maar het is absoluut leuk geweest. Na het klimmen zijn we nog even kort wezen boulderen, maar dit was iets teveel van het goede na al twee uur geklommen te hebben. Absoluut iets om vaker te gaan doen, maar niet te vaak in de hal, want dat kost een fortuin. Als het mooi weer is gaan we dan buiten bergbeklimmen, zoals gisteravond.

Vorige week woensdag was het prachtig weer dus besloten we voor de afwisseling te gaan kanoën op de Walensee. De verhuur was nog niet gestart, maar een andere collega had een opblaaskano. We hebben onwijs gelachen, want dat valt niet te vergelijken met een echte kano. Deze kano was zo beweeglijk dat je bij iedere keer peddelen een kwartslag draait. Kortom, het duurt een eeuwigheid voordat je een keer verder komt, maar wel komisch. Daarna hebben we gezamenlijk nog een biertje gedronken aan het meer.

Afgelopen week is het weer een stuk beter geworden en gisteren hebben we dan ook een dag gehad van 28 graden, heerlijk. Tijdens mijn vrije ochtend ben ik naar Murgtal gereden om daar nog even te genieten van de natuur. Op internet had ik een mooie route gevonden, maar deze bleek nog gesloten. Dus maar weer terug gereden en me voorbereid voor de stage. Rond het middaguur hadden we dan eerst overleg met alle therapeuten in de praktijk en naderhand zijn we gezamenlijk uit gaan lunchen. Was weer gezellig. Na de stagedag heb ik eerst samen met mijn collega aan de Walensee iets gegeten. ’s Avonds was er dan mooi de gelegenheid om buiten te gaan bergbeklimmen. Eenmaal bij de klimwanden aangekomen bleek het erg druk, maar de eenvoudigere routes waren gelukkig vrij. Buiten klimmen is dan toch wel weer even iets anders als in de klimhal. Het gelijke niveau buiten is een stuk moeilijker dan in de hal. Desondanks zijn we meerdere keren bovengekomen en om de techniek wat te verbeteren de laatste keer nog blind naar boven. Op zich wel goed voor mij, want dan zie ik alle insecten niet voorbij kruipen :). Maar ook zeker voor herhaling vatbaar. Doen we snel weer een keer.

En dan is het nu zover… de weken met veel vrije dagen en lekker veel bezoek gaan van start. Morgenochtend ga ik John ophalen van het vliegveld in Zürich. Ik laat tussendoor zeker regelmatig iets van me horen!

  • 18 Mei 2017 - 23:03

    Ad En Riky:

    Hoi Dorlin, wat ben je toch vaak sportief bezig met allerlei soorten sport. En het gaat je ook allemaal goed af. Buiten klimmen is dan daar ook wel heel leuk, dat zal je straks in Nederland niet gaan lukken. Ook fijn dat je met een collega of collega's wel eens iets gaat ondernemen.
    En dan nu de komende tijd wat bezoekjes, leuk is dat.
    Geniet ervan, fijne dagen samen en succes verder.
    Liefs, Ad en Riky

  • 19 Mei 2017 - 13:54

    Oma:

    hoi Dorlingoed van jou dat je zoveel onderneemt ik heb heel veel bewondering

    voor jou en de dingen die je doet, heel veel groetjes van oma en gauw tot ziens kus

  • 19 Mei 2017 - 21:05

    Tonny:

    Hoi Dorlin,
    Goed te horen dat je ook nog wat doet voor school (geintje, ik weet hoeveel je ervoor doet). Maar blind klimmen, om geen beestjes te hoeven zien, gaat dat niet wat ver? Een vliegenmepper meenemen? Of gewoon beide benen op de grond, dan kun je wegrennen! Ik zou het wel weten. Veel plezier nog komende tijd met alle bezoekers uit Nederland (inclusief ons).
    Knuffel van mij, mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 31489

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: