Laatste twee dagen Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Laatste twee dagen Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Laatste twee dagen Helsinki

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

16 Augustus 2015 | Finland, Helsinki

Hallo allemaal,

Hierbij een verslag over de laatste twee dagen Helsinki.

Gisterochtend zijn we, zoals gepland, om 10.00 uur met de boot vanaf Market Square vertrokken naar Suomenlinna (zeefort). Tijdens de boottocht er naartoe was het al een prachtig uitzicht, met zicht op vele kleine eilandjes met kastelen van huizen erop. Op het eiland hebben we zelfstandig rondgelopen totdat we ongeveer alles wel hadden gezien: kerken, een centrum, ‘King’s gate’ en uiteraard mooie uitzichten. Iets na het middaguur zijn we weer van het eiland gegaan terug naar Market Square waar een grote markt stond met eettentjes en souvenirshops. Hier zijn we uitgebreid doorheen gelopen en vervolgens hebben we de Russische Kathedraal bezocht iets verderop.
Na kort te hebben genoten op een terrasje zijn we verder gelopen richting de haven en daarna door naar Kamppi om daar het Shopping Centre nog even te bezoeken (kan toch niet ontbreken!). Op het plein bij de Kathedraal van Helsinki bleek het ‘Helsinki Festival’ te zijn met verschillende voorstellingen, maar het was zo ongelofelijk druk dat we besloten ’s avonds om negen uur maar terug te komen voor een andere voorstelling. Toen we eenmaal zaten bleek dit een Chinese ballet voorstelling te zijn. Na het kort bezocht te hebben zijn we rustig terug gelopen naar onze hostel om daar onze rust te gaan pakken na deze twee dagen veel gelopen, gezien en gedaan te hebben.

Gisteren kwamen we erachter dat we een groot deel van Helsinki al hadden gezien, maar er ontbrak nog een stadsdeel. We besloten dat dus vandaag te doen, maar wel pas na eerst een beetje uitgeslapen te hebben. Rond 11.00 uur zijn we de wandelroute aangegaan. Dit zou een architectuur en design wandeltour zijn. Deze leidde uiteraard langs vele mooie gebouwen, maar ook langs de zee waar we heerlijk hebben kunnen genieten van het prachtige weer (ben hier al meer verkleurd dan in de hele afgelopen zomer in Nederland :-)). Halverwege de middag zijn we na de wandelroute nog een markt tegen gekomen en dit bleek onderdeel te zijn van ‘Restaurant Day’ (restaurant kraampjes door Helsinki) met ontzettend veel verschillende culturen. Wat een drukte!! Zo ongeveer heel Helsinki was hier leeggestroomd. Maar erg leuk om een keer meegemaakt te hebben en hier hebben we dan ook ons avondeten op.

Vervolgens niet al te laat naar de hostel om alvast wat in te pakken en bijtijds naar bed te gaan, want morgen zullen we verder reizen naar Pori (onze voorlopige woonplaats). Met ontzettend veel zin stappen we morgen rond 12.00 uur op de trein naar Tampere en van daaruit zullen we overstappen naar Pori. Ik kijk nu al uit naar het appartementje en om dat mijn eigen draai te geven, zodat dat mijn veilige thuisbasis wordt van het komende halve jaar. Jullie horen weer van me als ik in Pori zit…..

Liefs, Dorlin

• 16 Augustus 2015 - 19:04

Ad En Riky:

Wat heb je volle en drukke dagen gehad maar je hebt veel gezien en genoten.
    Nu naar het volgende Dorlin je verblijf voor de komende tijd.
    Spannend!!!
    Liefs Riky en Ad

• 16 Augustus 2015 - 19:07

Dorlin Van Den Bergh:

Ja, het waren zeker drukke dagen, maar heb er van kunnen genieten. Nu inderdaad naar mijn nieuwe verblijf. Kijk er echt naar uit!

• 16 Augustus 2015 - 19:48

Tonny:

Dat zijn al veel mooie foto's Dorlin. Leuke sfeer impressies. Ziet er goed uit!

• 16 Augustus 2015 - 20:04

Freddy:

Wat leuk allemaal! Mooie stad he. Nog heel veel plezier en succes met de lessen later

• 16 Augustus 2015 - 22:55

Frank:

Hoi Dorlin,
    Je hebt veel ondernomen de laatste dagen. Leuk om je te zien genieten. Je zult wel goed slapen. Succes met de reis naar Pori morgen. We houden contact.
    Papa

• 17 Augustus 2015 - 11:03

Dorlin Van Den Bergh:

Ik slaap zeker goed hier. Nu in de trein op weg naar Pori, dan gaat het avontuur pas echt beginnen!

• 21 Augustus 2015 - 22:18

Tante Henny:

supper meid dat je deze uitdaging aangaat leuke foto`s en verhaaltjes groetjes tante henny