Echte avontuur gestart in Pori!! - Reisverslag uit Pori, Finland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Echte avontuur gestart in Pori!! - Reisverslag uit Pori, Finland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Echte avontuur gestart in Pori!!

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

19 Augustus 2015 | Finland, Pori

Hoi allemaal,

Hierbij een verslag van de laatste paar dagen, want nu is dan echt het avontuur begonnen.

Zondagavond hebben we het avontuur in Helsinki leuk afgesloten met twee Canadezen in een Ierse pub (ja ja… we zitten nog steeds in Finland). Maandagochtend hebben we alles ingepakt en rond het middaguur zaten we in de trein naar Tampere en van daaruit door naar Pori waar we om 15.45 uur aankwamen. Eenmaal daar aangekomen was daar niet de afgesproken persoon die er zou zijn met onze sleutels voor ons appartement. Dus na wat telefoontjes toch maar door de stad gezeuld met de koffers en eenmaal bij het appartement werd er een tijdelijke oplossing bedacht en dat was dat we die nacht maar in gescheiden kamers moesten slapen van mensen die er nog niet waren. En dan zouden we de volgende dag onze sleutels kunnen ophalen. Een prima oplossing.
Gisterochtend hebben we dan daadwerkelijk de sleutels opgehaald van ons echte appartementje en diezelfde middag kunnen inrichten (we hadden bijna alle spullen wel). Na veel gedoe met het modem voor het internet werkte het op mijn laptop en na ’s avonds nog meer gedoe niet veel verder gekomen om ook Wifi te creëren. In de middag hebben we de boodschappen gedaan om ’s avonds ons eerste echte zelfgemaakte avondmaal in Pori te maken.

Gisteren om vijf uur zouden de fietsen er zijn voor ons om voor het komende halve jaar te huren en daar zijn we vandaag lekker mee op pad geweest. We zijn per ongeluk naar beide campussen geweest, want we waren naar de verkeerde gefietst (dat is de bedrijfskunde afdeling en zag er erg mooi uit). Daarna zijn we terug gefietst naar de juiste campus waar we naar de ‘International Trainee’ (Marketa) zouden gaan om alvast een beetje de campus te leren kennen en nog wat spullen uit te zoeken voor in ons appartement. Verschillende faciliteiten van de school blijken 24/7 open te zijn (we krijgen zelf een sleutel tag om binnen te komen), zoals de fitness gym. Daarnaast zit er een zwembad in de school die gedurende schooltijden gebruikt mag worden. Het zag er erg mooi en verzorgd uit. Na ook op school te hebben geluncht zijn we naar een strandje van Pori gefietst (Kirjurinluoto Central Park) op deze prachtige dag met wederom 26 C. Hier even genoten van de zon en onze trip vervolgd naar het centrum van Pori, waar we even doorheen zijn gefietst. Nu nog even chillen in het appartement en dan is er morgen weer een nieuwe dag…

Tot snel!!