Laatste dagen 'vakantie' - Reisverslag uit Pori, Finland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Laatste dagen 'vakantie' - Reisverslag uit Pori, Finland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Laatste dagen 'vakantie'

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

23 Augustus 2015 | Finland, Pori

Moi!! Mitä kuuluu?

Tot zover de vakantie/vrije dagen in Pori. De afgelopen dagen heb ik vooral de stad leren kennen (lekker hardlopen en sporten in de stad) en ritme gecreëerd voor als vanaf morgen school begint.
Donderdagmiddag zijn we naar het centrum van Pori gegaan op zoek naar een winkelstraat en die vonden we al snel. Niet groot, maar groot genoeg om ons de komende maanden te voorzien van alles wat we nodig hebben. En uiteraard hebben we alvast wat spullen gehaald voor school. Daarnaast was het appartement nog vrij saai, dus om dit op te leuken heb ik lint gekocht en met mijn creatieve geest iets leuks gemaakt van mijn kamer.

Vrijdagochtend op de fiets gesprongen en Pori rondgefietst op zoek naar mooie plekken en uitzichten. Gisteren zijn we samen met de bus naar Yyteri beach geweest. Dit ligt 18km verderop en is het langste strand van de Baltische zee (8km). Hier hebben we de rest van de dag doorgebracht met lekker van de zon genieten. Vandaag hadden we eigenlijk ook gepland naar het strand te gaan (fietsend) en dan zouden we vanochtend beneden bij het gebouw afspreken met wat andere Exchange Students. Maar na 2km kreeg Elles een lekke band (de derde keer al) en moesten we terug lopen. Maar we zouden een andere fiets kunnen lenen, zodat we alsnog naar het strand konden, maar helaas. Eenmaal daar aangekomen bleek de achterband van die fiets te zijn gestolen. Dus toch maar thuis gebleven, boodschappen gedaan, gewassen en gekookt. Een beetje een pech dag, maar ja… Morgen begint dat het echte werk met school, al is het nog maar de introductie. Maar ik kijk er erg naar uit!!

• 28 Augustus 2015 - 22:44

Tonny:

Ik lees nu pas je laatste verslagen omdat we zelf 10 dagen naar Tsjechië zijn geweest. Redelijk onder ontwikkeld en dus geen internet. Ik ben blij weer iets van je te horen en te lezen nu we thuis zijn.
    Je hebt al enorm veel ondernomen meid. Nu op naar het echte werk: de studie en het studentenleven, zeker niet te vergeten. Leuk nieuwe mensen leren kennen. We horen graag al je verhalen.
    Veel plezier!!!!!! Xxx

• 28 Augustus 2015 - 22:56

Tonny:

Hey Pop,
    ik heb zojuist pas je foto's bekeken. Wat een ontzettend leuke creatieve actie om je kamer op te fleuren. Hoe bedenk je het? Wat een enorme kast trouwens!
    Heel leuk om al die dingen al te zien van een afstand. We komen zeker nog kijken.
    Xxx

• 30 Augustus 2015 - 19:26

Dorlin Van Den Bergh:

Dankjewel. En ja.... die creatieve geest heb ik nog steeds. Laat maar weten wanneer jullie komen. Genoeg leuke dingen om te doen hier!!
    Xxx

• 30 Augustus 2015 - 22:25

Ad En Riky:

Ha die Dorlin, leuk om weer iets te lezen van je, het was er even niet van gekomen.
    Wij zijn een klein weekje met de kleine kids weg geweest, super gezellig.
    Zoals we je verslagen lezen heb je hetgoed naar je zin, veel ondernomen en een gezellige woonruimte gecreëerd!
    Waarschijnlijk heb je al een weekje introductie erop zitten, goed gegaan?

Tot het volgende bericht en succes verder! Groetjes Xxx