And so... the adventure continues - Reisverslag uit Sargans, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu And so... the adventure continues - Reisverslag uit Sargans, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

And so... the adventure continues

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

05 April 2017 | Zwitserland, Sargans

Het laatste weekend van maart heb ik nog lekker kunnen skiën en snowboarden. En die woensdagochtend was het dan echt de laatste keer voor mij. Afgelopen zondag sloten alle liften toch totdat het zomer seizoen begint, maar de pistes waren al erg slecht op woensdag dus ben niet meer gegaan. Op de donderdagen heb ik dan ruim twee uur middagpauze om vervolgens tot acht ’s avonds te werken. En vorige week was het de hele week zo’n twintig graden dus heb die tijd mooi gebruikt om een eindje te gaan mountainbiken. Dan kom je echt op mooie plekken terecht met prachtig uitzicht. Daar even genoten van de zon en daarna weer verder op stage.

Vrijdagavond ben ik dan door mijn huisgenoot uitgenodigd om samen met hem, zijn vriendin en een andere stagiaire bij het ziekenhuis op zaterdagochtend naar een bergkaasboerderij te gaan hier eindje verderop in Mels. Leuk om zo ook af en toe wat te ondernemen met anderen. En het werd onverwacht een heel komisch gebeuren… Ik ben letterlijk omgedoopt tot kaasmeisje. Er waren twee stagiaires daar aanwezig die daar hielpen bij het proces van kaas maken. Bij het liften van de kaas (zo’n 170kg) uit de bak maakte de stagiaire aan de ene kant de knoop in het doek. Je voelt het al aankomen…. Op het moment dat die 170kg geheel boven het water hing liet de knoop los en viel die 170kg dus weer terug in die bak met vocht van de kaas. En raad eens… ik stond precies op de plek die de volle laag kreeg. Dus ik zeiknat en bedekt met kaas (voor degene die hiervan graag een foto willen zien… die is op dat moment niet gemaakt) :). Zo werd een vrij normale ochtend toch nog een heel avontuur. De andere drie stonden precies buiten de gevarenzone en konden zich dus volledig focussen op mij uitlachen. Er is gelijk iemand douche spullen en droge kleren gaan halen voor me. Dus ik daar gedoucht en de kaas zat werkelijk overal. Maar goed… daarna de rondleiding in gedeeltelijk droge kleding voortgezet en nog een hoop kunnen proeven. Aan het eind van de ochtend was het afgelopen en gingen we naar huis. Nog een uitdaging… ik ga niet nat en met een vieze kaaslucht de auto in. En mijn schoenen… daarin kon ik nog zwemmen, vergezeld door een hoop kaas. Dus de droge sokken en het oude witte shirt mocht ik houden en ben ik op mijn sokken naar de auto gegaan om zo enigszins fatsoenlijk thuis te kunnen komen. Thuis uiteraard alles gelijk in de was, maar mijn schoenen stinken ondertussen nog naar kaas. En dat gehele weekend was de kaasdouche onderwerp van gesprek. Maar ja… heb ik dat ook weer meegemaakt.

Die middag ben ik nog even naar het winkelcentrum in Sargans gereden. Was er al vaak langs gereden, maar nog niet binnen geweest dus dat moest er ook een keer van komen. En prima om een paar uurtjes te vertoeven en het meeste is daar wel verkrijgbaar.
Zondag heb ik dan al mijn ski- en snowboard spullen schoongemaakt en heb ik daarna nog even genoten van het heerlijke weer. Daarnaast heb ik wat uitstapjes gepland. Aankomend weekend ga ik twee dagen naar Luzern en volgend weekend ga ik een paar dagen naar Bern, Thun en Freiburg. En daarna komt dan alweer mijn volgende bezoek. Ik heb er zin in!!


  • 05 April 2017 - 18:59

    Tonny :

    Hey poppie,
    En waar zat die kaas dan overal????
    Ik ben heel benieuwd en waarschijnlijk meerdere met mij.
    Kusjes, mama

  • 05 April 2017 - 20:00

    Ad En Riky:

    Ha die Dorlin,
    Jij maakt daar wel het een en ander mee. Elk verslag staat wel wat grappigs wat jij hebt meegemaakt. Nu dus dat" kaasmeisje", ik kan me voorstellen dat dat lachen was, ha ha voor de anderen maar voor jou....? Je nam het heel sportief en goed op maar zo ben je ook.
    Nu van de zomeractiviteiten gaan genieten en heerlijk dat je met je mountainbike er op uit kunt gaan.
    Een goede stage verder en geniet er weer van.
    Liefs xxx Ad en Riky

  • 05 April 2017 - 20:07

    Dorlin Van Den Bergh:

    Hallo Ad en Riky,
    Ja, ik kon er ook wel mee lachen. Zoiets overkomt mij dan ook weer. Maar heb wel geluk gehad dat het kaas was die werd opgewarmd tot 43 graden en niet tot 60, want dan was ik serieus verbrand geweest.
    En nu inderdaad lekker van de zomer genieten. Die mountainbike heb ik geleend van een collega die nu twee weken op vakantie is, maar waarschijnlijk kan ik die wel vaker lenen als ik wil. En anders kan ik altijd nog de fietsen van de praktijk gebruiken.
    Liefs

  • 05 April 2017 - 20:50

    Frank:

    Hoi Dorlin,
    Ik had de verhalen van de kaas al van mama gehoord, maar vind het jammer dat er geen foto's van zijn.
    Overigens dat filmpje met het snowboarden. Had je de piste geheel voor jezelf afgehuurd? Geen enkele andere skier of snowboarder gezien. Het ziet er wel goed uit. Je staat er relaxt op en het lijkt alsof het je gemakkelijk af gaat. Het is nu te hopen dat je de ervaring vast kunt houden en dat je door het fietsen het snowboarden niet gaat verleren.
    Geniet er verder van. Gaat zeker lukken met de uitstapjes in het vooruitzicht en de komst van je vriendin Femke.
    Tot later.
    Papa

  • 05 April 2017 - 21:15

    Dorlin Van Den Bergh:

    Hee pap,
    Zo weinig mensen op de piste was een uitzondering dus daar heb ik uitgebreid gebruik van gemaakt. En ik hoop ook dat ik het de volgende winter niet weer helemaal opnieuw hoef te leren, maar dat verwacht ik van niet.
    En genieten gaat zeker lukken. Dankjewel!

  • 06 April 2017 - 20:10

    Tante Henny:

    Hoi dorlin het is me gelukt om jouw te volgen via de telefoon t lukte mij niet om alles terug te kijken via de computer leuk filmpje van t snowboarden met selviestick jammer dat er geen foto's zijn van t kaasmeisje heel veel plezier en geniet groetjes tante henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 31603

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: