Schaffhausen en Stein am Rhein - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Schaffhausen en Stein am Rhein - Reisverslag uit Stein am Rhein, Zwitserland van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Schaffhausen en Stein am Rhein

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

07 Mei 2017 | Zwitserland, Stein am Rhein

Hoi allemaal,

Vorige week zaterdag ben ik naar Schaffhausen gereden. Dit zou een leuke stad zijn en in de buurt (Neuhausen am Rheinfall) was dan de grootste waterval van Europa. ’s Ochtends voor vertrek heb ik tevergeefs nog gezocht naar een slaapplaats voor de komende nacht, dus ben maar gewoon vertrokken en wellicht zou ik daar dan nog wel iets kunnen vinden. Na aankomst ben ik kort even door het centrum gelopen en het bleek dat er dat weekend ‘StreetFoodDays’ waren. Dus allemaal kraampjes met eten vanuit verschillende landen. Het was redelijk vroeg op de dag, dus nog niet zoveel te doen in het centrum. Dus ben ik eerst naar Neuhausen am Rheinfall gelopen om daar uitgebreid te genieten van de prachtige waterval en het kasteel wat erbij staat. Wel een echt toeristisch punt, maar absoluut iets wat je gezien moet hebben. Na een paar uur rondlopen heb ik dan weer koers gezet naar het centrum van Schaffhausen. Daar bij het informatiepunt toch maar even gevraagd voor eventuele goedkopere overnachtingplaatsen, maar die waren er niet. Dus dan was de keuze tussen heel duur overnachten, op en neer rijden naar Walenstadt voor de nacht of in de auto slapen. De eerste was voor mij geen optie en gezien de afstand naar huis de tweede optie ook niet. Dat zou dan officieel de eerste keer worden… in de auto slapen. Het begin van de avond heb ik dan nog even doorgebracht in het centrum waar het ondertussen erg druk was voor de StreetFoodDays. En omdat ik zo half en half al had verwacht dat ik geen overnachtingsplek meer zou vinden had ik al een deken in de auto gelegd. Later op de avond ben ik dan een poging gaan wagen om opgevouwen en wel op de achterbank in slaap te vallen. Na een tijdje lukte dat, maar ondanks dat het overdag lekker weer was geweest koelde het ’s avonds ineens heel snel af richting vriespunt. Dus rond middernacht werd ik wakker van de kou en besloot ik de auto alsnog een parkeergarage in te rijden om in ieder geval met een iets betere temperatuur te kunnen slapen. De nacht viel nog niet alles tegen, maar ’s ochtends kwam ik wel geheel gebroken en met een hoop kramp uit.

Vroeg in de ochtend ben ik dan toch nog even de stad in gegaan om nog wat bezienswaardigheden te zien. Op aanraden van een patiënt ben ik daarna doorgereden naar Stein am Rhein. Normaal gesproken is op zondag altijd alles gesloten, maar niet in Stein am Rhein. Een super gezellige stad met een hoop drukte en geopende winkeltjes. Na wat sightseeing heb ik nog even door de winkelstraat gelopen. Tot nu toe de leukste, mooiste en gezelligste stad die ik hier in Zwitserland heb bezocht. Aan het eind van de middag ben ik dan weer terug gereden naar huis om nog wat te kunnen voorbereiden voor stage.

Ondertussen heb ik buiten de stage om nog wat meer contact gekregen met een collega. Zo hebben we afgelopen week meerdere leuke dingen samen gedaan. Maandagavond zijn zij, haar vriend en ik gaan badmintonnen. Allemaal sportief, dus dat gaat dan van vakantieactiviteit naar een echte sport. Allemaal de volgende dag spierpijn gehad, maar het was super gezellig. Woensdagavond zijn we dan samen met een medewerker uit het fitness centrum twee uur gaan tennissen op de buiten velden hier in Walenstadt. Lang geleden, maar gelukkig toch nog niet verleerd. Vrijdag zouden we dan wellicht gaan bergbeklimmen, maar dit ging uiteindelijk niet door. Dit hebben we nu dan verplaatst naar morgenavond, maar dan in een klimhal want het weer wordt slecht. Zodra het dan beter weer wordt gaan we dat ook samen buiten doen.

Gisteren was dan het 25-jarig jubileum van het fitness centrum en wij waren er als fysiotherapeuten ook bij om de hele dag gratis massages te verzorgen. ’s Avonds was er dan een grill opgezet en heeft onze baas ons getrakteerd op avondeten en wat te drinken. Later begon ook live schlager muziek. Niet echt mijn muziekstijl, maar het was een hoop gezelligheid bij elkaar. En dat is toch wel iets dat je hier meegemaakt moet hebben. En aan de alcohol was ik ook niet echt meer gewend. Maar vanochtend weer fris en fruitig op kunnen staan, dus niets aan de hand. Nu nog een twee weken stage lopen en dan gaan de weken helemaal snel. Dan komen er drie (verlengde) weekenden achter elkaar verschillende mensen op bezoek. Ik hou jullie weer up-to-date! Tot de volgende keer!

  • 07 Mei 2017 - 21:19

    Karin:

    Nou Dorlin, je hebt weer van alles meegemaakt. Wat een avontuur om in je auto te moeten overnachten. Het zal inderdaad niet heel comfortabel geweest zijn maar ja, je moet er iets voor over hebben om Schaffhausen te bezoeken!
    Stein am Rhein ziet er echt uit als een heel gezellig en knus stadje.Ik kan me voorstellen dat je je daar goed vermaakt hebt.
    Fijn dat je het zo goed kunt vinden met je collega's en dat zij gezellige dingen met je ondernemen. Alleen die schlagermuziek... Ach, het brengt inderdaad veel gezelligheid :).
    Geniet straks van de lange weekenden, met bezoek, van de fijne en leuke dingen die je gaat doen en tot je volgende reisverslag!

    Gr. Karin

  • 07 Mei 2017 - 21:49

    Dorlin Van Den Bergh:

    Hoi Karin,

    Dankjewel voor de leuke reactie! Het was inderdaad weer een heel avontuur. Maar ik moet iets, want reis hier toch vrij veel, het is allemaal duur en heb verder geen inkomen dus moet toch een beetje op de uitgaven letten. Gelukkig is genieten wel aan mij besteed. Tot snel.

    Gr. Dorlin

  • 15 Mei 2017 - 12:05

    Bert En Marie-José:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Als je in juli weer terug naar Uden moet naar je familie dan zal je het allemaal wel missen. Geniet nog van je stage en van de avonturen die je nog gaat doen.
    Veel plezier en succes.
    Groet Bert en Marie-Jos,e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 31563

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: