Trip naar Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu Trip naar Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Dorlin Bergh - WaarBenJij.nu

Trip naar Stockholm

Door: Dorlin van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Dorlin

21 September 2015 | Zweden, Stockholm

Hallo allemaal,

Op een gegeven moment zal ik wat minder verhalen gaan schrijven, maar voorlopig nog niet want ik maak hier nog veel te veel mee om het niet te vertellen. Uiteraard gaan de lessen op school gewoon door en dit zijn vrij lange dagen voor mij, maar er moet ruimte gemaakt worden om ook andere leuke dingen te doen.

Afgelopen woensdag was dan ook de ‘Get Together Day’ in Rauma voor alle exchange studenten uit Pori en Rauma. ’s Ochtends zijn we met de bus naar Rauma gegaan, waar we tot aan de lunch wat presentaties hebben gehad over met name de culturele dingen hier in Finland en de ‘culture shock’ die wij geheid nog gaan krijgen. Na de lunchbreak was er de mogelijkheid om naar de sauna te gaan en vervolgens in het meer te springen. In diezelfde tijd was er ook de mogelijkheid om buiten mee te doen aan een potje baseball. Vanaf vier uur waren er dan georganiseerde activiteiten gepland. Zo kregen we van van alles een kleine indruk, zoals verschillende typisch Finse snoepjes, ‘nordic walking’, ‘wifecarrying’ en ‘boot throwing’. Kortom: gewoon een gezellige dag.

Donderdag was weer gewoon een schooldag, maar ’s avonds konden we dan gaan inpakken voor de trip naar Stockholm. Vrijdagochtend vroeg, zouden we dan met de bus naar Turku haven vertrekken, maar uitgerekend die vrijdag was er staking en reden er geen bussen of treinen. Gelukkig was er Herman (de Oostenrijker) met de auto die ons wel wilde wegbrengen. Na de autorit, nog een boottocht van ongeveer 10 uur. Een bijzondere ervaring om op zo’n boot te zijn, maar we (Lesly, Elles en ik) hebben ons gedurende die uren prima vermaakt. ’s Avonds rond zeven uur (Zweedse tijd) kwamen we dan toch echt aan in Stockholm. Onze hostel was midden in de nieuwe stad, dus ideaal. Die avond hebben we nog even een drankje gedaan in het nieuwe deel. De volgende ochtend vrij vroeg uit de veren om de stad te gaan verkennen. Zonder enige plannen maar gewoon gaan lopen en zien waar we terecht kwamen. Zo hebben we die dag de nieuwe stad en de oude stad gezien. Daarnaast hebben we het parlementshuis gezien, de stadshal, het koninklijk paleis en nog veel meer. Het verschil tussen de nieuwe en oude stad is verbazingwekkend. De oude stad staat vol met gekleurde gebouwen met versiersels. Diezelfde avond hebben we in de oude stad een drankje gedaan. Zondag zijn we nog specifieke dingen gaan bezoeken die we nog niet gehad hadden, maar wel nog even wilde zien. En bij toeval zijn we een prachtige plek tegen gekomen waar we over de hele stad konden uitkijken. Zondagavond zijn we om acht uur de boot weer op gegaan om dit keer de nacht trip mee te maken. Leuk om zo het verschil tussen overdag en ’s nachts mee te maken op de boot. Vanochtend rond half acht (Finse tijd) kwamen we weer aan in Turku en hebben we de bus gepakt naar huis die ook nog zo’n 2,5 uur duurde. Alles bij elkaar een ongelofelijk leuk en vermoeiend weekend dus vandaag maar uitgerust. Helsinki was zeker mooi, maar ik vind Stockholm toch wel veel mooier. Echt een prachtige stad!

De rest van de week heb ik nog een saunatripje gepland staan en dit weekend ga ik dan naar Tampere!!

Liefs, Dorlin

  • 23 September 2015 - 14:51

    Sandra:

    Hi Dorlin,

    Helsinki ken ik niet, maar Stockholm vond ik inderdaad ook geweldig leuk! Veel plezier nog met alle activiteiten en succes met de studie. Gelukkig is het merendeel in het Engels, want die Finse taal lijkt me erg moeilijk...

    Groetjes,
    Sandra

  • 23 September 2015 - 16:39

    Dorlin Van Den Bergh:

    Hoi Sandra,

    Ja, het was echt prachtig. Dankjewel. En inderdaad, de Finse taal is erg moeilijk, maar ik vind het ook leuk om het zo goed mogelijk te leren.

    Groetjes,
    Dorlin

  • 28 September 2015 - 21:42

    Ad En Riky:

    Hallo Dorlin,
    Lees nu pas je uitstapje Stockholm, het was dus de moeite waard.
    Doet mij aan het denken zetten, misschien voor ons ook wel een stad om eens gaan
    te bekijken.

    Je bent nu al meer dan een maand idaar en fijn dat je hetzo naar je zin hebt.
    Groetjes,Ad en Riky

  • 29 September 2015 - 10:59

    Dorlin Van Den Bergh:

    Hallo Ad en Riky,

    Het was zeker de moeite waard en verwacht ook wel een mooie en leuke stad voor jullie om daar naartoe te gaan. Al eens in Estland geweest? Lijkt me ook een leuk uitstapje om te gaan doen de komende maand.

    Groetjes, Dorlin

  • 02 Oktober 2015 - 08:42

    Tonny:

    Hoi Dorlin,
    Suggestie voor een ander uitstapje misschien: Uden, een plaats in Nederland, ook heel mooi. Vooral veel lieve mensen!

  • 02 Oktober 2015 - 09:27

    Dorlin Van Den Bergh:

    Haha mama, 11 december ben ik daar weer. Nog heel even wachten. En uiteraard mis ik al die lieve mensen, maar ik zie jullie in ieder geval hier in twee weken.

  • 04 Oktober 2015 - 10:54

    Antonie:

    Hoi Dorlin,

    Wat een mooie belevenissen. Had je blog via Tonny, ik ga je ook regelmatig volgen. Veel plezier, en tot de volgende keer!

    Lieve groetjes,
    Antonie

  • 04 Oktober 2015 - 20:39

    Dorlin Van Den Bergh:

    Hoi Antonie,

    Leuk dat je me nu volgt! Dankjewel en tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorlin

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 31624

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 07 Juli 2017

Zwitserland

13 Augustus 2015 - 11 December 2015

Finland

Landen bezocht: